Cuma, Ocak 16, 2009

yaşam kullanma klavuzu




Neden bu kadar yalnızdım? Dünyanın en büyük sorunu olmasa da benim sorunuma sahip başka kimse yoktu. Anlaşılamıyordum. O zaman böyle hissediyordum.




Çocukluğun bitmesiyle sorular, sorunlar başlıyor. Bluğ çağında her insanın yetişkin dünyasına adım atmada, ilgiye, desteğe, yardıma, sorularına cevap verilmesine ihtiyacı vardır çocukken. Bu desteği yeterince alamayanlar 18-19 yaşlarında hayatları ile ilgili karar aşamasında büyük problemler yaşıyorlar. Kendini tanıyamama, anlayamama depresyona neden oluyor. Bu onarılmazsa lahana katmanları gibi problemleri artan sorunlu bir insan olarak büyür, sorunlu insanlar yetiştirir. Yanlış arkadaş, yanlış iş, yanlış eş ve bir yığın yanlış seçimle yok olup gidiyor.




Hepimizin diğerinin desteğine ihtiyacı var. Sadece çocukluktan yetişkinliğe geçişte değil, her yaşta ihtiyacımız var. İnsan olmamız nedeniyle, aynı yaşlarda benzer sorunlar yaşayabiliyoruz.


Her birimizin kendi için yarattığı çözümler, bir diğerimize de kendi çözümünü bulmasında yardımcı olabiliyor. Tüm bunları bilememekse insanı dünyanın en anlaşılamaz, yalnız insanı yapıyor.




Her insanın Yaşam Kullanma Klavuzuna ihtiyacı var. Herkes kendi yaşam merdivenini tırmanacak, kimse bunu onun yerine yapmayacak ancak nasıl adım atabileceği konusunda herkes biribirine yardım edebilir. Etmelidir de bence.
*



"Farklı görünebiliriz, ama aynı şeyleri hissediyoruz." Milly&Molly
*


not: resim stock.xchng'dan alınmıştır.


7 yorum:

Adsız dedi ki...

Bence de insanlar deneyimlerini paylaşmaktan kaçınmamalılar. Bizim için uygun olabilen bir çözüm başkaları için de uygun olabilir :)

balaca dedi ki...

desteğiniz,kalbiniz için teşekkür,Kedila :)

Adsız dedi ki...

aynı şekilde düşünüyorum, boşuna dememişler "hekimden sorma, çekenden sor" diye.. sevgiler..

Basak dedi ki...

Akıllı insanlar, sadece kendi hayat tecrübelerinden değil, başkalarının tecrübelerinden de faydalanırlar. Bu onlara hayat yolunda inanılmaz ivme kazandırır. Paylaşım, paylaşılan her ne olursa, güzeldir.

Tijen dedi ki...

Edelim ablacığım, ederiz elbet!
(Şaka bir yana dilerim tüm sorunlar atlatılır, dilerim hepimizin tüm sorunlara karşı duracak gücümüz, sevgimiz, heyecanımız, dostumuz olur şu hayatta)

umursamaz dedi ki...

Kedila, bana da yardım eder misin? :( neler yaptın, neler oldu, yada neler yapıyorsun da mutlusun..

Pusulasız Hayat Kitap Sesleri dedi ki...

Aslında en başından bu yana yaşam kullanma klavuzuna ihtiyacımız var Kedila.
Kendi kanatlarımızla uçmaya başaldıktan sonra hele hep en büyük gereksinimimiz oldu bu.
Sevgilerimle...